Zondag 8 juli, dag 8

8 juli 2012 - Kota Kinabalu, Maleisië

door Lisa:

haaaaiii,
er is weer een dag voorbij gevlogen, vandaag hebben we een taxi gehuurd en zijn we zowat heel Sabah door gecruised, eerst zijn we naar een markt gegaan in Kota Belud, daar probeerden Anthony en ik nog een nep Louis Vuitton te scoren voor 3,50 Euro, maar dat wilde die man dan weer niet... dus dat plan hebben we laten varen. Daarna zijn we doorgereden naar een Longhouse (heel lang huis waar vroeger meerdere gezinnen in één huis woonden of wonen), ook zijn we naar een honeybee farm gegaan maar daar ben ik in de auto blijven zitten omdat ik die bijen nogal eng vond. Anthony zal een uitgebreid verslag doen daarover want hij was wel mee. daarna zijn we naar Kudat gegaan en daar hebben we bij de KFC (ja, erg heee! hihi) geluncht. toen zijn we naar de Tip of Borneo gegaan en hebben we mooie foto's kunnen maken van het heldere water. als laatste zijn we naar een gongmakerij dorp dingetje geweest waar je gongs kon kopen en even op een gong kon slaan. toen zijn we weer naar het hotel gegaan en daar hebben we gegeten.

Groetjes vanuit het internet café :p

Door Anthony:

hallo mensjus die het blog lezen,

vandaag hebben we een hoop leuke dingen bezocht, maar ook een aantal dingen die niet helemaal mijn ding waren zoals, het bezoeken van ongedierte (bijen) ik vond het wel leuk om een rondje over die farm te lopen dus ben toch maar mee gegaan het was leuk je kon wat bijtjes zien op hun honing kistje allemaal rustig en vredig allemaal leuk en aardig tot dat er opeens een vrouwtje aan kwam met een rook machine toen begon het allemaal ze begon de beestjes van hun habitat te verjagen en deze werden naar mijn mening agressief en vlogen je rond de oren (wie de film thé matrix heeft gezien, hoe die machines  zion bestormen) ik voelde mij hier minder prettig helemaal nadat het vrouwtje zij dat we rustig moesten doen en ze niet gingen steken, wat ik heb gedaan is alle 3 die beesten van mijn arm gemept en weg wezen snel terug de auto in bij lisa.

nou ok dat was weer een vage ervaring, ik ben helemaal vergeten dat we vandaag zijn begonnen op de markt waar ik een mooie portemonnee wilde kopen van louis vuitton.
ik had hiervoor 15 rm (3,50euro) over terwijl er op het kaartje 38 rm stond.
in het begin ging mijn onderhandeling vrij snel en kreeg ik er 10 rm vanaf daarna ben ik zelf maar naar de 18 gegaan maar voor minder als 25 kreeg ik hem niet.
toen hebben we maar de biezen gepakt.

mooie ervaringen voor mij waren toch de top van borneo, waar de azuur blauwe zee echt prachtig was, verder was het een heel geslaagde dag veel beleefd en gezien, bijna een hond en een koe aangereden al met al weer een mooie dag.

op naar een dagje lekker snorkelen morgen.
Groetjes, liefs en tot heel snel

Teun

diana:

ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties en felicitaties. blijf vooral zo door gaan.
Alvast slaap lekker, want dat gaan wij nu lekker doen.

houdoe