Vrijdag 20 juni, dag 20

20 juli 2012 - Kota Kinabalu, Maleisië

Hoi allemaal.

Hierbij ons verhaaltje van vandaag (gister). Diana en ik zijn begonnen met vroege vogels. Bird watching 06.30 hours. Mijn doel was een mooie Kingfisher (ijsvogel) op de foto krijgen, en dan het liefst de "Stork Billed Kingfisher" (vrij vertaald de ooievaarsbek ijsvogel). We hadden een redelijk kleine groep, alleen onze favoriete gids, Melvin, was niet beschikbaar. Dus moesten we het met Bedley doen. In het begin ging dat wel goed , maar later raakte hij een beetje verveeld. We hebben redelijk wat vogels gezien waaronder duifjes, musjes, spreeuwen, reigers, aalscholvers en een ijsvogel. Helaas niet de " Stork billed" maar de White collard. verder was het wel een leuke wandeling.

's Middags zijn wij op excursie geweest naar de " Klias Wetlands" om met een bootje over de rivier het natuurschoon te bekijken. Het programma bestond uit: een twee uur durende busreis naar het gebied, High Thee met gebakken banaan en cocos pannekoekjes, een boottocht over de rivier, Dinner en dan nog een boottochtje om de vuurvliegjes te zien.

we waren met nog een familie welke erg luidruchtig was, dus we begonnen al te vrezen, gelukkig viel dit later erg mee. de tocht begon met het zien van wat Makaken, Silverleaf Monkey's  en een hagedis. Later zagen we de Proboscis Monkey's en aangezien deze rivier niet zo breed is en de bomen laag zijn konden we er redelijk dichtbij komen. zoals we al eerder gezien hebben, zodra de aapjes ons zat waren keerden ze ons de rug toe.

Het dinner bestond uit rijst, kerrie-kip, Chili Krab, garnalen, Baby paksoi, groenteprutje, soep en fruit. De keel moesten we nat maken met door ijsklontjes gekoeld bier.......

Zodra het donker was zijn we de boot weer ingegaan voor de vuurvliegjes. Wat een spectakel, de struiken langs de rivier waren net kerstbomen met flikkerende lampjes, maar wat eigenlijk nog mooier was waren de waterbuffels die in het donker door de rivier zwommen in grote getallen, dit schijnen ze elke avond te doen. Erg gevaarlijk want ze komen net met horens en neusgaten boven water uit, en als we ze niet met een zaklamp ontdekt hadden, zouden we ze overvaren. Helaas hebben we ze niet kunnen fotograferen aangezien het aardedonker was.

Om 19.45 gingen we weer de bus in voor onze terug reis naar het hotel. de bus reis duurde trouwens ruim 3 uur, maar was echt de moeite waard voor wat we vandaag weer allemaal gezien hebben.

Groetjes en tot later voor een beperkt verslag van vandaag, aangezien we lekker gaan chillen.

Bas

1. Vibeke: