Donderdag 5 juli, dag 5

5 juli 2012 - Kota Kinabalu, Maleisië

Vandaag gaan we van Singapore naar Kota kinabalu.

Na het ontbijt, zijn wij uitgechecked en hebben wij een taxi genomen naar Marina Bay Sands.
Helaas was het behoorlijk regenachtig en aangezien wij de Sky Walk (dakterras op de 57e etage) wilden bezichtigen was dat wat minder. Eenmaal op het dak aangekomen goot het inmiddels, gelukkig was er een gift shop die ook paraplu's verkocht. Dus we kopen een paraplu, met daarop een prachtige afbeelding van het hotel voor 20 sing dollar, mogen wij hem van de security guard niet gebruiken vanwegen bliksem gevaar. Dus wij weer terug naar de winkel om ons geld terug te krijgen. De dames achter de toonbank wisten ons te vertellen dat zij het wel veilig vonden als wij de plu gebruiken ( voor hen) maar na een paar klappen kregen wij toch ons geld terug. Na alles op het dak gezien te hebben zijn wij naar beneden gegaan waar onze pose foto klaar lag. 45 sing dollar in een mooi trouwfotolijstje ( wit nepleer). Ik denk het niet. Na de dame er van overtuigd te hebben dat ze de foto weg kan gooien als wij hem niet afnemen, wilde ze hem ook verkopen voor 20,- ( en die hadden we net voor de verkoop van een plu ontvangen). Daarna zijn we in de lobby van het hotel koffie gaan drinken (mensjes kijken), hebben we de locale mall bekeken waar we champagne chocola (Royce) voor Diana hebben gekocht (deze wil ze niet delen!). Daarna  terug naar het hotel, waar onze koffers en transfer naar de luchthaven klaarstond. We hadden een zeer spraakzame chauffeur, welke ons veel over het DURE Singapore wist te vertellen. Op de luchthaven aangekomen hebben wij bij de GST Refund Office nog een tax refund gehad op onze aankopen, dat scheelde toch weer 40,- sing dollar, of wel twee plu's. Anthony heeft nog een polo en Lisa een geurtje gekocht.

De vlucht naar Kota Kinabalu duurt ruim twee uur.........

Lisa:
Helleuuu!!!
Hierbij nog even wat aanvullingen op papss verhaal.
Op dit moment zitten we in het vliegtuig en moeten we nog iets minder dan een uurtje vliegen. Mijn hoogtepunt van vandaag was toch wel het mensjes kijken in het Marina Bay Sands hotel, ik verbaasde me erover hoeveel mensen er een merktas hadden en op een gegeven moment had papa de geniale ingeving ze te gaan tellen, maar op den duur konden we hetbniet meer tellen. Ik heb me gerealiseerd dat ik ook zo een tasje wil, zeker toen we daarna de mall ingingen en er honderden winkels waren met merken zoals: Prada, Gucci, Louis Vuiton etc. Mama heeft er ook nog hele lekkere chocolaatjes gekocht ( wat Je al eerder heb kunnen lezen) maar die mag ik niet. Grrr... Al met al was het een geslaagde dag en ben ik heel benieuwd naar Maleisië.
Liefs uit de lucht.

Inmiddels zijn wij aangekomen in The Garden of Eden...... Jeetje wat een resort. En dan is het nog wel donker. Morgen eerst maar eens terein verkennen, al denk ik dat dat niet lukt in een dag.

Morgen sturen wij fototjes

Groetjes, BDAL

1. Nel:
    6 juli 2012
    Mmmm,"The Gardenof Eden, hoe gaan jullie daar rond huppelen? Wat zielig Lisa dat je niet van de chocolaatjes mag snoepen. Ach een andere keer beter meisje. Veel plezier in Maleisié. XXXX