Dinsdag 10 juli, dag 10

11 juli 2012 - Sandakan, Maleisië

Door Lisa:

Helleeuuuu
Vandaag was een vroegertje (4.30 uur), toen zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan en naar Sandakan gevlogen. Daar zou een busje klaarstaan, maar het bedrijf waarmee we naar de lodge zouden gaan dacht dat we om 10 aankwamen, dus we moesten vrij lang wachten...... Maargoed we gingen opweg naar de Gomantong grot, een mooie grot dachten we, niet dus het enige wat we zagen was vleermuizen poep en kakkerlakken en VEEL kakkerlakken. Anthony en ik hebben geconstateerd dat deze grot ERGER was dan Lourdes! En die geur!! Niet te harden, SMERIG. Als je dan nog niet misselijk was van de geur, dan werd je wel misselijk in de bus. Hobbelhobbel kuil, hobbelhobbel kuil. Toen we eenmaal in de lodge aankwamen mochten we ein-de-lijk eten. Na het eten mochten we even naar de kamer, dus Anthony en ik hebben even ons bedje opgezocht. Daarna gingen we een rivercruise doen. Daar hebben we een hele hoop dieren gezien en we hadden geluk want we hebben de olifanten gezien PLUS een olifantenjong! Dat was wel heel gaaf, ook hebben we makaakjes gezien en neusapen ook hebben we één slang gezien (wat ik overigens heuuull engvond wat we voeren eronder Door en die man zat eerst te vertellen dat somsslangen in de boot vielen...)  en een hornbill (lijkt op een toekan) en nog meer. De tocht duurde 2 uur. Daarna gingen we avondeten, maar om eerlijk te zijn valt het eten een beetje tegen. Morgen gaan we nog een rivercruise doen en hopen we urang utans te zien maar daar is heel weinig kans van. Ook gaan we krokodillen zoeken en vogeltjes spotten. 's middags gaan we een junglewalk doen, maar ik ga daar niet bij mee.

Kusjes uit Sandakan!!

Door Anthony:

Nou lisa heeft het al een heel eind verteld, het was een mooie dag met niet te veel zon maar wel droog.
We waren voeg op en gingen vroeg het vliegtuig in, tot mijn schrik hebben ze hier sochtend geen een winkel open waar je eten kunt kopen alleen een vaag tassen zaakje die ook horloges en schoenen aan bied.
Ik was hier niet zo blij mee want ik had honger er begon een beetje te duizelen.
Na een uurtje vliegen kwamen we aan in sandakan.
Daar ging de zoektocht naar eetbare middelen verder, ik vond een zaakje die rempeje verkocht daar heb ik dus even ingeslagen en ben gelijk begonnen met eten waarna de misselijkheid een stuk weg trok.
Verder moesten we wachten op het vervoer want daar was wat mis gegaan, lisa en ik hebben alle winkeltjes doorgekamt.
Daar vonden we alleen maar troepjes en tasjes met 2 verschillende merken er op genaaid.
Lisa heeft verteld over de grot en daar is niks over gelogen, het stonk en lag vol vleemuizen en vogel uitewerpselen en dan heb ik nog niks gezegd over de kakkerlakken die met duizenden overal langs en boven je kwamen.
Wat lisa al zei, lourdes was hierbij een paleisje. ik verging van de dorst en kwam er misselijk en met hoofdpijn uit. Het is wel weer een ervaring maar zou niet voor mijn lol terug gaan want ik vond het maar viezig daarzo.
Na de grot kwamen we aan in de lodge dit was allemaal netjes en daar ben ik ook gelijk de douche onder gevlogen waarna ik een uurtje powernap heb gehouden.
De boottrip was heel erg indrukwekend we hebben denk ik wel een paar mooie fotos, en heb ook geprobeerd wat te filmen met mijn telefoon daar ziet het er leuk op uit.
De dag zit er nu weer op en we hoorde dat er nog een dans achting ding ging komen dus dat bekijken we nog even.
Daarna gaan we lekker slapen want morgen gaan we weer om 5:45 op.

Ook de groetjes van pap en mams.

1. Nel:
    11 juli 2012
    Hoi Anthony, misschien is het handig als je zo'n tocht maakt een flesje water mee te nemen want je raakt toch een hoop vocht kwijt onderweg. Ja zo'n grot ruikt niet naar rozen. Waren de kakkerlakken erg groot? Go Lisa wat leuk wat leuk dat je een olifant met jong in het wild heb gezien en natuurlijk de ... APEN! Veel plezier morgen en slaap lekker ook al is het weer vroeg dag voor jullie.
    XXXX
  2. Monika:
    11 juli 2012
    griezelig & spannend hoor...